Data Plus

Case Study : solutie de BI pentru mai mult de 250 de utilizatori

Clientul

Servier Pharma este unul dintre cele mai mare grupuri farmaceutice franceze. Este prezent in 148 tari inclusiv Romania, are mai mult de 22000 de colaboratori peste tot in lume, din care 3 000 doar in sectorul cercetarii si dezvoltarii. Grupul Servier a dezvoltat zeci de medicamente, tratamente in urmatoarele domenii terapeutice: oncologie, cardiologie, boli metabolice, neuropsihiatrie si reumatologie. Compania a deschis, de peste 20 de ani, o filiala si in Romania, pentru promovarea si vanzarea medicamentelor sale. Filiala numara astazi mai mult de 250 de persoane, din care majoritatea sunt implicate direct in procesul de vanzare: reprezentanti medicali, directori regionali, etc...

Grafic evolutia pietei
Dashboard cu 6 indicatori

Necesar

Filiala din Romania a Servier Pharma avea nevoie de o aplicatie care sa poata fi pusa la dispozitia departamentului de vanzari, care sa furnizeze rapid informatii despre: cifrele vanzarilor, produsele companiei, piata de profil si concurentii. Aplicatia era necesara la toate nivelele filialei pentru fundamentarea deciziilor. O astfel de solutie de BI (Business Intelligence) se impunea. A constituit o provocare din 2 motive. Primul: erau necesare extragerea si prezentarea datelor din mai multe sisteme informatice existente, intr-un mod precis cat si convivial. Al doilea: angajatii lucrau toti pe tablete Windows si era necesara o aplicatie destinata acestor device-uri. Clientul a ales Tesio Software pentru cunostintele sale tehnice din mediul Microsoft, dar si pentru experienta pe care o avea deja in domeniul vanzarii si distribuirii medicamentelor.

Solutia

Compusa din 15 grafice, cu numeroase sisteme de filtrare a datelor si de zoom pe mai multe nivele, aplicatia permite: vizualizarea cifrelor de vanzari pe regiuni geografice, in diferite perioade de timp, evolutia lor in timp real, dar si comparativ cu alte perioade, activitatea de ansamblu a departamentului de vanzari. Datele proprii pot fi comparate si cu date de pe piata mondiala sau cu cele ale principalilor concurenti. In functie de profilul utilizatorului conectat, graficele se schimba, astfel incat sa integreze pozitia persoanei in ierarhia companiei si sa se adapteze nevoilor sale.

"Punerea la dispozitie a datelor importante si greu accesibile, intr-o forma simpla, practica si la indemana, a dovedit ca aplicatia este una de succes."

Veronica Onisoara Sales Force Effectiveness Manager – Servier Pharma

Tablou de bord cu indicatorii de activitate  personala